Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
7 éve | schrancz Erika | 0 hozzászólás
KÉPGALÉRIA – klikk a képre!
Beszédét a Szentatya három szó köré építette: ima, kicsinység, bölcsesség. Ferenc pápa homíliájának fordítását teljes terjedelmében közreadjuk.
A szentírási olvasmányokból, melyeket hallottunk, három szót szeretnék kiemelni: ima, kicsinység, bölcsesség.
Ima. A mai evangélium az imádkozó Jézust állítja elénk. Szívéből ezek a szavak fakadnak: „Magasztallak téged, Atyám, ég és föld Ura…” (Mt 11,25). Jézus keresetlen szavakkal imádkozott, de számára az ima nem mellékes dolog volt: szokása volt ugyanis elhagyatott helyekre visszavonulni imádkozni (vö. Mk 1,35); az Atyával folytatott párbeszéd az első helyen állt. A tanítványok így természetes módon felfedezték, mennyire fontos az ima, mígnem egy napon meg is kérték: „Uram, taníts meg minket imádkozni” (Lk 11,1). Ha követni akarjuk Jézust, akkor mi is ott kezdjük el, ahol ő, vagyis az imánál.
Feltehetjük magunknak a kérdést: mi, keresztények, imádkozunk-e
eleget? Gyakran, amikor eljön az ima ideje, sok kifogást találunk, sok
sürgős teendőnk eszünkbe jut… Olykor azért tesszük félre az imát, mert
magával ragad minket a cselekvési láz, mely eredménytelennek bizonyul,
ha megfeledkezünk a „jobbik rész”-ről (Lk 10,42), ha elfelejtjük, hogy
őnélküle semmit sem tehetünk (vö. Jn 15,5) – és így elhagyjuk az imát.
Szent Pió, ötven évvel mennyei születésnapja után, segít minket, mert az
imát akarta ránk hagyni örökségül. Ezt tanácsolta: „Imádkozzatok sokat,
gyermekeim, szüntelenül imádkozzatok, sose fáradjatok bele” (Pió atya szavai az imacsoportok második nemzetközi kongresszusához, 1966. május 5.).
Jézus
azt is megmutatja az evangéliumban, hogyan kell imádkoznunk.
Mindenekelőtt azt mondja: „Magasztallak, Atyám”; nem azt mondja, hogy
„erre és arra van szükségem”, hanem „magasztallak”. Nem ismerhetjük meg
az Atyát, ha nem nyílunk meg a dicsőítésre, ha nem szentelünk időt csak
őneki, ha nem imádunk. Mennyire megfeledkeztünk az imádó imáról, a
dicsőítő imáról! Újra kell kezdenünk! Mindnyájan megkérdezhetjük
maguktól: én miként imádok? Mikor imádok? Mikor dicsőítem Istent? Újra
kell kezdenünk az imádó imát és a dicsőítő imát! A személyes érintkezés,
a négyszemközti találkozás, az Úr előtti csendes időzés a titka annak,
hogy egyre szorosabb egységben legyünk vele. Az ima születhet kérésként,
gyors beavatkozás kéréseként is, de a dicsőítésben és az imádásban
válik éretté. Érett ima. Akkor valóban személyessé válik, mint amilyen
Jézusé, aki aztán szabadon beszélget az Atyával: „Igen, Atyám, így
tetszett neked” (Mt 11,26). És akkor a szabad és bizalommal teli
párbeszédben az ima az egész élettel megtöltődik és az egész életet
Isten elé viszi.
Tegyük fel hát magunknak a kérdést: imáink hasonlítanak-e Jézuséhoz,
vagy pusztán alkalmi segélykérések? „Szükségem van erre…, tehát rögtön
megyek, és imádkozom érte.” És amikor épp semmilyen szükséget sem
szenvedsz, mit csinálsz? Vagy úgy tekintjük imáinkat, mint szabályos
időközönként beveendő nyugtatókat, hogy egy kicsit fellélegezhessünk a
stresszből? Nem, az ima a szeretet gesztusa, azt jelenti, hogy Istennel
vagyunk, és eléje visszük a világ életét: ez az irgalmasság egyik
nélkülözhetetlen lelki cselekedete. Ha mi nem bízzuk testvéreinket, az
élethelyzeteket az Úrra, akkor ki fogja megtenni? Ki fog közben járni,
ki fog kopogtatni Isten szívén, hogy nyissa meg az irgalmasság kapuját a
szükséget szenvedő emberiség előtt? Pió atya ezért hagyta ránk az
imacsoportokat. Azt mondta nekik: „Az ima, ez az összes jó lelkek
egyesült ereje az, ami mozgatja a világot, ami megújítja a
lelkiismereteket, […] ami meggyógyítja a betegeket, ami megszenteli a
munkát, ami javítja az egészségügyi ellátást, ami erkölcsi erőt ad, […]
ami Isten mosolyát és áldását hinti minden ernyedtségre és gyengeségre”
(ugyanott). Jegyezzük meg ezeket a szavakat, és ismét kérdezzük meg
magunktól: én imádkozom? És amikor imádkozom, tudok-e dicsőíteni,
imádni, oda tudom-e vinni életemet és az egész népét Isten elé?
Második szó: kicsinység.
Az evangéliumban Jézus dicsőíti az Atyát, mert kinyilatkoztatta
országának titkait a kicsinyeknek. Kik ezek a kicsinyek, akik be tudják
fogadni Isten titkait? A kicsinyek azok, akiknek szükségük van a
nagyokra, akik nem önellátók, akik nem gondolják, hogy elegendők önmaguk
számára. Kicsinyek azok, akiknek alázatos, nyitott, szegény és
rászoruló a szívük, akik érzik annak szükségét, hogy imádkozzanak, hogy
rábízzák magukat Istenre, és hagyják, hogy ő kísérje őket. Ezeknek a
kicsinyeknek a szíve olyan, mint az antenna: veszi Isten jelét, rögtön;
azonnal észleli. Mert Isten mindenkivel keresi a kapcsolatot, de aki
magát nagyra tartja, hatalmas vételzavart okoz, nem éri el Isten
vágyakozása: amikor valaki tele van saját magával, akkor nincs helye
Isten számára. Ezért Isten a kicsinyeket részesíti előnyben, nekik
nyilatkoztatja ki magát, és a vele való találkozáshoz vezető út az, ha
alacsonnyá válunk, ha belül kicsinnyé leszünk, ha elismerjük, hogy
szükséget szenvedünk. Jézus Krisztus titka a kicsinység titka: ő
kicsinnyé, semmivé lett. Jézus titka – miként látjuk a szentostyában
minden misében – a kicsinység, az alázatos szeretet titka, amit csak
akkor tudunk felfogni, ha mi magunk is kicsinnyé válunk, és kapcsolatba
kerülünk a kicsinyekkel.
Most pedig feltehetjük magunknak a kérdést: tudjuk-e ott keresni
Istent, ahol található? Itt van egy különleges szentély, ahol ő jelen
van, mert ott van sok kicsiny, az ő kedvencei. Szent Pió „az ima és a
tudomány templomának” hívta ezt a helyet, ahol mindenkinek az a
feladata, hogy „szeretettartalék” legyen a többieknek (Beszéd a ház felavatásának első évfordulóján, 1957. május 5.): ez a Casa Sollievo della Sofferenza kórház [Szenvedés Enyhítésének Háza].
A
betegben Jézust találjuk, a felebarát sebei fölé hajoló szerető
gondoskodás a Jézussal való találkozás útja. Aki gondját viseli a
kicsinyeknek, az az Isten oldalán áll, és legyőzi a kidobás kultúráját,
amely – épp ellenkezőleg – a hatalmasokat kedveli és hasztalannak tartja
a szegényeket. Aki a kicsinyeket részesíti előnyben, az az élet
próféciáját hirdeti minden idők halálprófétáival szemben – ma is –, akik
kidobják az embereket, kidobják a gyermekeket, az öregeket, mert nem
hasznosak. Amikor gyermekek voltunk, az iskolában tanították nekünk
történelemből a spártaiakat. Engem mindig megrendített az, amit a tanító
néni mondott, hogy tudniillik amikor fogyatékos csecsemő született, azt
felvitték a hegytetőre, és ledobták a szakadékba, hogy ne éljenek azok a
csecsemők. Mi, gyermekek azt mondtuk: „Micsoda kegyetlenség!”
Testvéreim, mi ugyanazt tesszük, nagyobb kegyetlenséggel, nagyobb
tudománnyal. Azt, ami nem hajt hasznot, ami nem hoz nyereséget, azt ki
kell dobni. Ez a kidobás kultúrája, a kicsinyeket ma nem akarjuk. És
ezért söpörjük félre Jézust.
Végül a harmadik szó. [A bölcsesség.] Az olvasmányban Isten azt
mondja: „Ne bölcsességével dicsekedjen a bölcs, és ne erejével
dicsekedjen az erős” (Jer 9,22). Az igazi bölcsesség nem abban áll, hogy
nagy képességekkel rendelkezünk, az igazi erő nem abban mutatkozik meg,
hogy mekkora a hatalmunk. Nem az a bölcs, aki erősnek mutatkozik, és
nem az az erős, aki a rosszra rosszal válaszol. Az egyetlen bölcs és
legyőzhetetlen fegyver a hittől vezérelt szeretet, mert hatalma van
arra, hogy lefegyverezze a gonosz erőit. Szent Pió egész életében
küzdött a gonosz ellen, és bölcsen küzdött, mint az Úr: alázattal,
engedelmességgel, kereszttel, szeretetből felajánlva fájdalmát. Mindenki
csodálja, de kevesen teszik ugyanazt. Sokan dicsérik, de hányan
követik? Sokan készségesen „lájkolják” a nagy szentek webhelyein, de ki
teszi azt, amit ők? A keresztény élet ugyanis nem egy „kedvelés”, hanem
„önátadás”. Az élet akkor jó illatú, amikor ajándékba adjuk; de
szagtalanná válik, ha megtartjuk magunknak.
Az olvasmányban Isten
azt is elmagyarázza, honnan kell merítenünk az élet bölcsességét: „Aki
dicsekedni akar, azzal dicsekedjen, hogy […] ismer engem” (Jer 9,23).
Ismerni őt, vagyis találkozni vele, mint megmentő és megbocsátó
Istennel: ez a bölcsesség útja. Az evangéliumban Jézus így biztat:
„Gyertek hozzám mindnyájan, akik fáradtak vagytok és terhektől
roskadoztok” (Mt 11,28). Ki érezheti magát közülünk kizárva ebből a
meghívásból? Ki mondhatja: „Nekem nincs rá szükségem”? Szent Pió
felajánlotta életét és számtalan szenvedését, hogy testvérei
találkozhassanak az Úrral. A találkozás elősegítésének legfőbb eszköze
pedig a gyónás, a kiengesztelődés szentsége volt. Ott kezdődik el és
kezdődik újra a bölcs élet, mely megtapasztalja Isten szeretetét és
bocsánatát, ott kezdődik el a szív gyógyulása. Pió atya a gyóntatószék apostola
volt. Ma is oda hív minket, és azt mondja: „Hová mész? Jézushoz vagy a
szomorúságaidhoz? Kihez térsz vissza? Ahhoz, aki megment téged, vagy
csüggedéseidhez, bánataidhoz, bűneidhez? Gyere, gyere, az Úr vár téged!
Bátran, nincs olyan súlyos ok, mely kizárna téged irgalmasságából!”
Az imacsoportok, a Casa Sollievo kórház betegei, a gyóntatószék; három látható jel, melyek három értékes örökségre emlékeztetnek minket: az ima, a kicsinység és az élet bölcsessége. Kérjük a kegyelmet, hogy mindennap ápoljuk őket!
Fordította: Tőzsér Endre SP
Fotó: Vatican News
Magyar Kurír
|
|
schrancz Erika írta 1 napja a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
napi evangélium Aki bűnt cselekszik, szolgája a bűnnek....
schrancz Erika írta 1 napja a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
elmélkedés Jézus mindent az Atya megbízásából tesz, akkor ...
schrancz Erika írta 1 napja a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
imádság Urunk, Jézus Krisztus! A te küldetésed az volt, hogy ...
schrancz Erika írta 2 napja a(z) KERESZTÉNYEK, SÍRJATOK képhez:
törlés Keresztények sírjatok, Mélyen szomorkodjatok. ...
schrancz Erika írta 2 napja a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
ed You have no flash plugin installed Download latest ...
schrancz Erika írta 2 napja a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
Elmélkedés: Az evangéliumi jelenet helyszíne továbbra is a ...
schrancz Erika írta 2 napja a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
Imádság: Köszönöm Teremtőm, hogy embernek ...
schrancz Erika írta 2 napja a(z) Kérés blogbejegyzéshez:
Imádság a Szenvedőkért: Ó, Szűzanyánk, szenvedők ...
schrancz Erika 2 napja új blogbejegyzést írt: Útravaló 2025. április 7.
schrancz Erika írta 2 napja a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
Napi evangélium Flash version 10,1 or greater is required You ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!