Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A mai evangélium Jézus kapcsolatrendszerére ad rálátást. A megengedő jellegű utalás, aki nincs ellenünk, az velünk van, azt mutatja, az Úr kifelé szélesedő körökben gondolkodott másokkal való viszonyáról. Önazonossága az Atyában volt, aztán következett Mária és a szeretett tanítvány, majd a kiválasztott apostolok, a tizenkettő, a hetvenkettő, az őt hallgatók, vitapartnerei, végül ellenségei. Utóbbiak jelentik a legkülső kört, akiket Atyjához kapcsolt végső imájával – Atyám, bocsásd meg nekik, mert nem tudják, mit cselekszenek – és ezzel a legkülső és legbelső találkoztatásával az Atya köré fonta minden ellenségét és barátját.
Jézus kapcsolati rendszere a szeretet helyes rendje. A szeretet elsődleges kötelékei ugyanis közvetlen környezetünkhöz fűznek minket. Mást jelentenek és másként kell őket szeretni, mint távolabb lévő embertársainkat. Szeretetünk pedig azáltal válik egyetemessé, hogy ezeknek a belső kapcsolatoknak erejéből táplálkozva az együvé tartozás harmóniája eljuthat ellenségeinkhez vagy éppen a távol élő rászorulókhoz, azaz a belső körök megnyitnak, és nem lezárnak; képessé tesznek a nagylelkű áldozatok vállalására.
Jézus kapcsolatrendszerének működnie kell az Egyház és a nem hívők kapcsolatában. A Mester tisztában van vele, hogy mindenki a személyes élettörténete szerint kapcsolódik Atyjához. Tanítványainak pedig nem azt a feladatot adta, hogy ezt minősítsék, hanem szoros értelemben vett barátait arra hívta meg, vegyük tudomásul ezt az egyre tágabb, az ellenségekhez is elérő, körkörös viszonyulást, és azon munkálkodjunk, hogy lépésről lépésre, aki csak lehet, az ő mind belsőbb és belsőbb körébe kerüljön. Eközben az Úr azonosítja magát a hozzá közel állókkal, így aki, bár távol van tőle, mégis észreveszi bennük a tanítványt, maga is elnyeri a tanítvány jutalmát. El tudjuk fogadni a jót, ha az ellenségeink közreműködésével ér el hozzánk? – ez nekik is üdvösségükre szolgál.
Az evangéliumi szakasz folytatása újból hangsúlyozza Jézus barátainak felelősségét. Ha a nekik juttatott jóval visszaélnek, botránkoztatnak, követ hengerítenek az Istenre találás útjára, az halált hozó szamárkőként – az evangélista ezt a kifejezést használja –, a szamarak által hajtott, nagy malomkőként hull vissza ránk. Az egyházüldözők vagy korunk egyházellenessége mögött is mennyi, de mennyi olyan élettörténetet, csalódást találunk, mely ugyan nem igazolja, de magyarázza az ellenséges érzület kialakulását, amit nemegyszer a hívő közösség valamelyik aktív tagja provokált ki, és szabadított ezzel az Egyházra.
A prófétai képek, amelyeket Jézus használ, a rabszolgáknak vagy a háború idején adott büntetések voltak. Jézus tisztában van tehát azzal, hogy az Egyház sokszor kiszolgáltatott helyzetben van és a világgal is valamiképpen harcban áll. De éppen ebben mutatkozik meg az evangélium csodája, hogy Mesterével még ekkor is olyan szoros kapcsolatot, ragaszkodást ápol a tanítvány, ami lehetővé teszi, hogy kezét nem kell levágni, mert szüntelen mások felé tárja; lábát nem kell megcsonkítani, mert mindig az Úr követségében jár; szemét pedig nem kell kivájni, mert nyitott Isten világára, és észreveszi mások szükségleteit. Vagyis, mint Krisztus a kereszten, életét, létét a világ felé kitárja.
Magyar Kurír
|
|
schrancz Erika írta 9 órája a(z) Imaszándék az emberiségért:) fórumtémában:
Imádkozzunk a békéért! Nyissuk ki a szívünket az ég felé, hogy ...
schrancz Erika írta 9 órája a(z) Rózsafüzér imádság a Szűzanyához. fórumtémában:
2/1.Üdvözlégy Mária, kegyelemmel teljes, az Úr van ...
schrancz Erika írta 9 órája a(z) Medjugorje-i Szűzanya képhez:
REGGELI DICSÉRET SZŰZ MÁRIA SZOMBATI ...
schrancz Erika írta 9 órája a(z) Jézus Szent Szíve képhez:
Uram, súlyos keresztem már nehezen bírom, hisz sok év ...
schrancz Erika írta 9 órája a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
Napi evangéllium Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia. ...
schrancz Erika írta 9 órája a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
elmélkedés A mai ünnep a Szent Péter apostolra...
schrancz Erika írta 9 órája a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
imádság Köszönöm, Uram, hogy te vagy Krisztus, az élő ...
schrancz Erika 10 órája új blogbejegyzést írt: Szent Péter apostol székfoglalása
schrancz Erika írta 22 órája a(z) Imaszándék az emberiségért:) fórumtémában:
Mennyei Atyánk ,könyörgünk azokért, akik erőszaktól, ...
schrancz Erika írta 22 órája a(z) Rózsafüzér imádság a Szűzanyához. fórumtémában:
Mi Atyánk aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a Te ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!