Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | schrancz Erika | 0 hozzászólás
Kedves testvéreim, jó napot kívánok!A
családról szóló előző katekézisemet az ember teremtéséről szóló első
elbeszélés alapján tartottam. A Teremtés könyvének első fejezetében ezt
olvassuk: „Isten megteremtette az embert az ő képmására: Isten képmására
teremtette; férfinak és nőnek teremtette őket” (Ter 1,27)Ma
szeretném kiegészíteni gondolataimat a második teremtéselbeszéléssel,
amelyet a második fejezetben találunk. Ott azt olvassuk, hogy a föld és
az ég megteremtése után az Úristen „megalkotta az embert a föld porából
és orrába lehelte az élet leheletét; így lett az ember élőlénnyé” (2,7).
Ő a teremtés koronája, de valami hiányzik. Isten azután egy gyönyörű
kertbe helyezi az embert, hogy gondozza és őrizze azt (vö. 2,15).A
Szentlélek, aki az egész Szentírást sugalmazta, egy rövid időre
felvillantja az asszony nélküli, hiányt szenvedő, egyedül élő férfi
képét. Megsejteti velünk, mit gondol, mit érez Isten, aki nézi és
figyeli a magányos Ádámot a kertben: szabad, uralkodik…, de egyedül van.
És látja Isten, hogy ez „nem jó”: hiányzik neki a közösség, nem teljes
az élete. Így „nem jó” – mondja Isten, és hozzáteszi: „segítőtársat
akarok neki készíteni, aki hozzá illő” (2,18).Akkor Isten az
ember elé vezeti az összes állatot; az ember mindegyiknek nevet ad – ez a
kép újfent azt fejezi ki, hogy az ember uralmat kapott a teremtés
felett –, de az állatok között nem talál magához hasonlót. Az ember
továbbra is magányos. Végezetül, amikor Isten eléje vezeti az asszonyt,
az ember ujjongva ismeri fel, hogy ez a teremtmény – és csak ez – az ő
része: „csont a csontomból, hús a húsomból” (2,23). Végre megjelenik a
szembenállás, megjelenik a kölcsönösség. Ha valaki – csak példaképpen
mondom, hogy jobban érthető legyen – szeretne kezet fogni valakivel,
kell, hogy valaki szemben álljon vele; ha kinyújtom a kezem, és nincs
velem szemben senki, akkor nem tudok kezet fogni, hiányzik a
kölcsönösség. Ilyen volt az férfi, hiányzott neki valami ahhoz, hogy az
élete teljes legyen, nem volt benne kölcsönösség.A nő nem a
férfi „viszontválasza”, hanem közvetlenül Isten teremtő mozdulatából
származik. A „borda” képe egyáltalán nem az alacsonyrendűséget vagy
alárendeltséget fejezi ki, épp ellenkezőleg: a férfi és a nő
egylényegűek, kiegészítik egymást és kölcsönösség van közöttük. Az a
tény – szintén a szentírási példázat szerint –, hogy Isten a nőt akkor
alkotja meg, amikor a férfi alszik, épp azt emeli ki, hogy a nő
semmiképpen sem a férfi teremtménye, hanem Istené. De másvalamit is
sugall: ahhoz, hogy a férfi megtalálja a nőt – mondhatni, hogy
megtalálja a szerelmet a nőben –, előbb meg kell álmodnia, aztán majd
meg is találja.Istennek nagy, közvetlen és teljes a bizalma a
férfiban és a nőben, akikre rábízza a földet. Megbízik bennük. Igen ám,
de a gonosz elülteti elméjükbe a gyanút, a hitetlenséget, a
bizalmatlanságot. Végül pedig bekövetkezik az engedetlenség az őket védő
paranccsal szemben. Erőt vesz rajtuk a mindenhatóság őrülete, amely
mindent beszennyez és tönkreteszi az összhangot. Mi is – mindannyian –
milyen sokszor érezzük ezt magunkban!A bűn bizalmatlanságot és
megoszlást kelt a férfi és a nő között. Kapcsolatukat megterheli az
erőfölénnyel való visszaélésnek, a másik lekezelésének, hamis
rászedésének és megalázó megnyomorításának ezernyi formája, sokszor a
legdrámaibb és legerőszakosabb módon. A történelemben látjuk ennek
nyomait. Gondoljunk csak a patriarkális társadalmak negatív túlzásaira.
Gondoljunk csak a férfiuralom sokféle megnyilvánulási formájára, amely a
nőt másodrangú lényként kezelte. Gondoljunk csak a női test tárgyként
és kereskedelmi cikként való kezelésére a média mai világában. De
gondolhatunk arra is, mennyire terjed manapság a bizalmatlanság, a
szkepticizmus, sőt az ellenségesség – főként a nők érzékelhető
lenézéséből kifolyólag – a férfi és a nő közötti olyan életszövetséggel
szemben, amely képes elmélyíteni kapcsolatuk bensőségességét és
megvédeni különbözőségük méltóságát.Ha nem támad ismét
rokonszenv ezen életszövetség iránt, amely képes megvédeni a jövő
nemzedékeket a bizalmatlanságtól és közömbösségtől, akkor a gyermekek a
házassági szövetség gyökereitől megfosztva jönnek a világra már az
anyaméhtől fogva. A férfi és a nő közötti stabil és az élet
továbbadására irányuló életszövetség társadalmi leértékelése
nyilvánvalóan mindenki számára veszteséget jelent. Ismét megbecsülést
kell szereznünk a házasságnak és a családnak! A Szentírás egy nagyon
szép dolgot mond: a férfi rátalál a nőre, találkoznak, de ahhoz, hogy
teljesen rátaláljon, valamit el kell hagynia. Ezért a férfi elhagyja
apját, anyját, hogy a feleségével legyen! Milyen szép! Ez azt jelenti,
hogy új útra kell lépnie. A férfi egészen a nőé, a nő pedig egészen a
férfié.A mai körülmények között a férfi és a nő közötti
életszövetség védelmezése – még ha bűnösök és sérültek, zavartak és
megalázottak, reményvesztettek és bizonytalanok is ők – komoly és
lelkesítő feladat számunkra, hívők számára. A teremtésről és a
bűnbeesésről szóló szentírási elbeszélés – a végén – ennek gyönyörű
képét tárja elénk: „Az Úristen bőrből ruhát készített a férfinak és
feleségének, és felöltöztette őket” (3,21). Álmélkodva szemléljük,
milyen gyengéd szeretetről tanúskodik ez a kép a bűnös emberpár iránt:
ez Isten gyengédsége a férfi és a nő iránt! Isten atyaként védelmezi az
emberpárt. Maga Isten viseli gondját az embernek, őrzi kezének
mesterművét.
|
|
schrancz Erika írta 1 órája a(z) Papa beteg fórumtémában:
Ima a betegekért Jóságos Istenem,a betegekért ...
schrancz Erika 1 órája új blogbejegyzést írt: Virágvasárnap a nagyhét ünnepélyes megnyitása
schrancz Erika írta 5 órája a(z) Papa beteg fórumtémában:
Segíts a szenvedésben! Ó, Mária, aki Fiaddal együtt ...
schrancz Erika 5 órája új blogbejegyzést írt: Útravaló ápr. 13, Virágvasárnap
schrancz Erika írta 5 órája a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
Mondom nektek: ha ezek elhallgatnak, a kövek fognak ...
schrancz Erika írta 5 órája a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
elmélkedés Az utolsó felvonás A virágvasárnapi szentmise ...
schrancz Erika írta 5 órája a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
Mindezek után érkezünk el az utolsó felvonáshoz, amely a ...
schrancz Erika írta 5 órája a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
imádság Urunk, Jézus Krisztus! A szent városba,...
schrancz Erika írta 1 napja a(z) Rózsafüzér imádság a Szűzanyához. fórumtémában:
4/1, .Üdvözlégy Mária, kegyelemmel teljes, az Úr van ...
schrancz Erika írta 1 napja a(z) Isteni irgalmasság rózsafüzére fórumtémában:
5, .Örök Atya! Felajánlom Neked szeretett Fiadnak, a mi Urunk ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!