Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
schrancz Erika
JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
„Megbocsátás, párbeszéd, kiengesztelődés – ezek a béke szavai: a szeretett szíriai nemzetben, a Közel-Keleten, az egész világon!”
Feltehetjük a kérdést: mi a jelentősége ennek az üzenetnek? Mint mond ez az üzenet nekem, neked, mindannyiunknak?
1.
Egyszerűen csak azt mondja, hogy Isten szívében és elméjében világunk
„az összhang és a béke háza”, az a hely, ahol mindenki megtalálhatja
saját helyét, és „otthon” érezheti magát, mert „ez jó”. Az egész
teremetett világ harmonikus, jó egységet alkot, de főleg az emberek,
akiket Isten saját képére és hasonlatosságára teremtett és akik egyetlen
családot alkotnak, amelyben a kapcsolatokat a valós és nem pusztán
szavakkal hirdetett testvériség jellemzi: a másik férfi és a másik nő
fivérem és nővérem, akiket szeretek. A kapcsolat Istennel, aki szeretet,
hűség és jóság, visszatükröződik az emberek közötti minden kapcsolatban
és összhangot ad az egész teremtésnek.
Isten világa olyan világ, amelyben mindenki felelősnek érzi magát a másikért, a másik javáért.
Ma
este az elmélkedés, a böjt, az ima során mindnyájan mélyen tekintsünk
önmagunkba: nem ez az a világ, amelyet szeretnék? Vajon nem ez a világ
az, amelyet mindnyájan a szívünkben hordozunk?
A világ, amit
szeretnénk, nem az összhang és a béke világa saját magunkban, a másokkal
való kapcsolatokban, a családokban, a városokban, a nemzetekben és a
nemzetek között? És a valódi szabadság, hogy kiválasszuk az utat,
amelyen ebben a világban haladunk, vajon nem pusztán az, amely mindenki
javára irányul és amelyet a szeretet vezet?
2. Tegyük fel most
magunknak a kérdést: ez az a világ, amelyben élünk? A teremtett világ
megőrzi szépségét, amely csodálattal tölt el bennünket, továbbra is jó
alkotás marad. De jelen van „az erőszak, a megosztottság, az
összecsapás, a háború” is. Ez akkor következik be, amikor az ember, a
teremtés csúcsa felhagy a szépség és a jóság látóhatárának szemlélésével
és bezárkózik saját önzésébe.
Amikor az ember csak saját
magára, saját érdekeire gondol és önmagát helyezi a középpontba, amikor
hagyja, hogy elbűvöljék olyan bálványok, mint az uralkodás és a hatalom,
amikor Isten helyébe önmagát teszi, akkor feldúl minden kapcsolatot,
elront mindent; kinyitja a kaput az erőszak, a közöny, a konfliktus
előtt. Pontosan ez az, amit a Teremtés könyvének szakasza meg akar
velünk értetni, amikor elbeszéli a bűnbeesés történetét: az ember
konfliktusba kerül önmagával, észreveszi, hogy mezítelen és elrejtőzik,
mert fél (Ter 3,10).
Fél Isten tekintetétől; az asszonyt
vádolja, aki test a testéből; megtöri a teremtett világgal fennálló
összhangját, egészen odáig megy el, hogy felemeli kezét testvérére, hogy
megölje. Mondhatjuk, hogy a harmóniából a diszharmóniába léptünk át?
Nem, nem létezik „diszharmónia”: vagy harmónia van, vagy belezuhanunk a
káoszba, ahol jelen van az erőszak, a veszekedés, az összecsapás, a
félelem…
Éppen ebben a káoszban Isten az ember lelkiismeretétől
megkérdezi? „Hol van a testvéred, Ábel?” És Káin válaszol: „Nem tudom;
talán őrzője vagyok testvéremnek?” (Ter 4,9). Ez a kérdés nekünk is szól
és jót tesz, ha megkérdezzük magunktól: Talán őrzője vagyok
testvéremnek? Igen, őrzője vagy testvérednek! Embernek lenni annyit
jelent, hogy egymás őrzői vagyunk! Ehelyett azonban amikor megbomlik az
összhang, metamorfózis, átalakulás következik be: testvérünk, akit
őriznünk és szeretnünk kellene, ellenséggé válik, aki ellen küzdeni
kell, akit meg kell semmisíteni.
Attól a perctől kezdve mennyi
erőszak, mennyi konfliktus, hány háború kísérte végig történelmünket!
Elég, ha annyi fivérünk és nővérünk szenvedésére gondolunk. Nem
véletlenek egybeeséséről van szó, de ez az igazság: minden erőszakos
tettben, minden háborúban újjáélesztjük Káint. Mi mindnyájan! És ma is
folytatjuk a testvérek közötti összecsapásnak ezt a történetét, ma is
felemeljük kezünket az ellen, aki a testvérünk.
Ma is hagyjuk,
hogy bálványok, önzés, érdekeink vezessenek bennünket; és ez a
magatartásforma halad előre: tökéletesítettük fegyvereinket,
lelkiismeretünk elaludt, még kifinomultabb indokokkal igazoljuk
magunkat. Mintha egy normális dolog lenne, továbbra is a pusztítás, a
fájdalom, a halál magvait vetjük el! Az erőszak, a háború csak halált
hoz, halálról beszél! Az erőszak és a háború a halál nyelvét beszéli!
Az
özönvíz káosza után elállt az eső. Feltűnik a szivárvány, a galamb egy
olajágat hoz. Én is ma arra az olajfára gondolok, amelyet a különböző
vallások képviselői ültettünk el Buenos Aires-ben a Plaza de Mayo –
Május téren 2000-ben. Azt kértük, hogy ne legyen többé káosz, ne legyen
többé háború, legyen béke.
3. Ezen a ponton felteszem a kérdést:
lehetséges egy másik úton végig haladni? Ki tudunk lépni a fájdalomnak
és a halálnak ebből a spirálisából? Meg tudjuk-e tanulni, hogy újból a
béke útjain haladjunk, és azokat járjuk végig? Isten segítségéért
fohászkodva, a „Salus populi romani”, a Béke Királynője anyai
tekintetétől kísérve válaszolok: Igen, lehetséges mindenki számára! Ma
este azt szeretném, ha a föld minden részéről ezt kiáltanánk: Igen,
lehetséges mindenki számára! Sőt, szeretném, ha mindannyian
válaszolnának, a legkisebbtől a legnagyobbig, egészen azokig, akik arra
kaptak meghívást, hogy kormányozzák a nemzeteket: Igen, akarjuk!
Keresztény
hitem arra késztet, hogy a keresztre tekintsek. Mennyire szeretném, ha
egy pillanatig minden jóakaratú ember a keresztre tekintene! Ott
olvashatjuk Isten válaszát: ott, az erőszakra nem erőszak volt a válasz,
a halálra nem a halál nyelvezetével válaszoltak.
A kereszt
csöndjében hallgat a fegyverek zöreje és a kiengesztelődés, a
megbocsátás, a párbeszéd, a béke nyelvezete beszél. Szeretném kérni az
Urat ma este, hogy mi, keresztények, más vallású testvéreink, minden
jóakaratú férfi és nő erőteljesen kiáltsa: az erőszak és a háború soha
nem a béke útja!
Mindenki tekintsen mélyen lelkiismeretébe és
hallgasson arra a szóra, amely ezt mondja: lépj ki érdekeidből, amelyek
elsorvasztják szívedet, küzd le a másik iránti közönyt, ami érzéketlenné
teszi a szívet, győzd le a halált igazoló indokaidat és nyílj meg a
párbeszédnek, a kiengesztelődésnek.
Nézd testvéred fájdalmát, a
gyermekekét és ne okozz újabb fájdalmat, tartsd vissza a kezed, teremtsd
meg ismét a megbomlott harmóniát; és mindezt nem a szembenállással,
hanem a találkozással! Legyen vége a fegyverek zajának! A háború mindig a
béke bukását jelenti, mindig vereség az emberiség számára.
Ismét
visszhangozzanak VI. Pál szavai: „Soha többé egymás ellen, soha többé!
Soha többé háborút, soha többé háborút!” (1965. október 4. Beszéd az
Egyesült Nemzetekhez). „A békét csak a békével lehet megvalósítani,
amely nem válik el az igazságosság kötelességeitől, hanem az
áldozathozatal, a megbocsátás, az irgalmasság, a szeretet táplálja”
(idézet az 1976. január elsejei béke világnapra írt üzenetből).
Megbocsátás,
párbeszéd, kiengesztelődés – ezek a béke szavai: a szeretett szíriai
nemzetben, a Közel-Keleten, az egész világon! Imádkozzunk a
kiengesztelődésért és a békéért, munkálkodjunk a kiengesztelődésért és a
békéért, és mindnyájan, minden környezetben, váljunk a kiengesztelődés
és a béke embereivé. Ámen.
Vatikáni Rádió/Magyar Kurír
|
|
schrancz Erika írta 17 órája a(z) Szent kereszt. képhez:
IMA AZ ÚTSZÉLI KERESZTRE FESZÍTETT JÉZUSHOZ Én ...
schrancz Erika írta 17 órája a(z) Rózsafüzér imádság a Szűzanyához. fórumtémában:
3/10.Üdvözlégy Mária, kegyelemmel teljes, az Úr van ...
schrancz Erika 17 órája új blogbejegyzést írt: Útravaló május 6
schrancz Erika írta 17 órája a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
2024. május 6. – Hétfő Jézus az utolsó vacsorán így szólt ...
schrancz Erika írta 17 órája a(z) NAPI EVANGÉLIUM fórumtémában:
Imádság: Urunk, Jézus Krisztus! Ha előítéletekkel vagy ...
schrancz Erika írta 1 napja a(z) SZÉP IMÁDSÁGOK fórumtémában:
IMA AZ ÉDESANYÁKÉRT Édesanyák, ti áldva áldottak, ...
schrancz Erika írta 1 napja a(z) Mennyei Édesanyánk szombati emléknapján képhez:
MÁJUS KIRÁLYNŐJE KÖNYÖRÖGJ ÉRETTÜNK ...
Szupper Mária írta 1 napja a(z) Ima a békéért fórumtémában:
Imádság édesanyákért, akik katona fiaikért aggódnak:...
Szupper Mária írta 1 napja a(z) SZÉP IMÁDSÁGOK fórumtémában:
Május hónap szép virágai ,köszöntsétek ti is Máriát! ...
Szupper Mária írta 1 napja a(z) Rózsafüzér imádság a Szűzanyához. fórumtémában:
3/9.Üdvözlégy Mária, kegyelemmel teljes, az Úr van ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!